Friday, January 28

I got some tips for you ..

Hello!

Länge sedan sist, verkar det som. Flere dagar, om jag minns rätt. Men skit i det, nu när jag ändå är här igen.

Jag vet (av egen erfarenhet och efter tusentals klickar genom diverse hundratals forum) att det kan vara extremt svårt att hitta sidor/sites där man kan läsa manga/se anime helt gratis och utan att behöva ladda ner någonting. Så jag tänkte tipsa om de sidor som jag använder själv, och tycker är väldigt bra!

www.manga.animea.net - En mangasida, främst. Jag avråder er från att se på anime här. Själv använder jag inte den här sidan till att "söka upp" mangan, utan om jag hittar någon på ett forum som verkar intressant, så brukar jag skriva in det i "sök"-rutan och klicka fram den. Har flest mangas av de sidor jag är på (och mer smut i dem också -.-') men det tar skitlänge för mangorna att uppdatera sina chapters och kan komma flere månader senare än vanligt, så jag avråder från att läsa On Going serier här.

www.mangafox.com - Den här mangasidan är kanon. Man kan söka specifikt på vissa genren, "stänga av" andra genres som man absolut inte vill ha, och dessutom kommer alla chapters upp väldigt snabbt. Nackdelen är att det inte finns SÅ mycket att välja på, det är därför jag brukar vara på manga.animea som har större urval, men det här är ändå min mest använda sida. Väldigt bra info om mangan etc. (När jag säger "inte finns så mycket att välja på" vill jag poängtera att det är i gemförelse med andra sidor. Finns över 1000 st med genrena "Shoujo" och "Romance", så det finns absolut en massa att välja på!)

watchanimeon.com - Okej. Min enda (och bästa) anime-sida. Jag älskar den här, och jag fattar inte varför människor kritiserar den. Har så gott som alla animes som finns, kommer snabba releases och "videospelarna" finns i olika varianter. Med det menar jag att du oftast kan se med "Megavideo", "Veoh" och "FLV" ett och samma avsnitt, bara att välja. Finns sjukt många andra, men det där var de vanligaste. Beror på hur känd animen är och hur många som laddat upp avsnittet i de olika spelarna.

animefreak.tv - ett annat alternativ för dig som vill läsa manga/se på anime. Inte mitt förstahandsval, eller andrahandsval. Men den finns ju! ;D


Hoppas det hjälpte! Det tog tider för mig att hitta dessa, so be happy to get them this easy!

No comments: